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Limited warranty

We design and build our products with integrity, fine materials and compulsive attention to details and we do all of this to provide you with many years of satisfaction.

Canarmor Ltd. offers a warranty that our products will be free of defects in materials and workmanship for 30 days from the date of manufacturing stamped on the label attached to the inner-back of the armor. We also guarantee that ballistic materials used in our armours (Kevlar, UHMWPE, Alumina/Ceramic, Silicon Carbide and AR500 steel), will not degrade (loose its durability and strength) for 5 years of time, from the date stamped on the label.

LIKE ANY OTHER PRODUCT, OUR WARRANTY DOES NOT COVER DAMAGE RESULTING FROM ABUSE OR MISHANDLING SUCH AS LIQUID DAMAGE, PHYSICAL DAMAGE, INACCURATE CARE ETC… EACH AND EVERY PART OF THE ARMOR IS REPLACEABLE AND CAN BE ORDERED DIRECTLY FROM CANARMOR LTD.

Also, as can be expected, component parts, particularly velcros and rubber bands, will show wear with use over time and may need to be replaced. Normal wear and tear is not covered by our guarantee, but we can always offer low cost repair. In the unlikely event that a defect in the material or workmanship occurs, we will repair your armor or replace it for free of charge.* Simply write an e-mail or contact us, attention CANARMOR Customer Service in main subject, explaining the defect and including dates proof of purchase. Include your name, address and day time phone number. Please do not send armor directly without notifying us.

Upon receipt of your complete warranty repair information, we will send you a letter with a claim authorization number. We will also refer you to the nearest local repair location or, if necessary, inform you where and how to send the product for warranty evaluation. Please be ready to provide a copy of your purchase receipt and the claim number to the repair facility. Canarmor Ltd. reserves right to make the final judgment on all claims.

Canadian Armour Ltd.
Att: Return/Exchange handling dpt.
636 Edward Avenue, Unit 1
Richmond Hill, Ontario, L4C 0V4
CANADA
Tel. (905) 884-8338



*Please note that shipping cost is not included in the free replacement policy, you will have to send your armor back to us with pre-paid return package, or we can bill you for remaining balance afterward.


Garantie limitée

Nous concevons et fabriquons nos produits avec intégrité, matériaux nobles et une attention compulsive aux détails, et nous faisons tout cela pour vous fournir de nombreuses années de satisfaction.

Canarmor Ltd. offre une garantie que nos produits seront exempts de défauts de matériaux et de fabrication pendant 30 jours à compter de la date de fabrication estampillée sur l’étiquette apposée à l’intérieur du dos de l’armure. Nous garantissons également que les matériaux balistiques utilisés dans nos blindages (Kevlar, UHMWPE, Alumine/Céramique, Carbure de silicium et acier AR500) ne se dégraderont pas (perdront de leur durabilité et de leur résistance) pendant 5 ans, à compter de la date indiquée sur l’étiquette.

NOTRE GARANTIE, COMME TOUT AUTRE PRODUIT, NE COUVRE PAS LES DOMMAGES RÉSULTANT D’UN USAGE ABUS OU DE MAUVAIS TRAITEMENT, TELS QU’UN DOMMAGE LIQUIDE, UN DOMMAGE PHYSIQUE, UN SOIN INACCURÉ ETC … CHAQUE PARTIE DE L’ARMURE PEUT ÊTRE REMPLAÇABLE ET COMMANDÉE DIRECTEMENT À PARTIR DE LTD

De plus, comme on peut s’y attendre, les composants, en particulier les velcros et les élastiques, s’useront avec le temps et devront peut-être être remplacés. L’usure normale n’est pas couverte par notre garantie, mais nous pouvons toujours proposer une réparation à faible coût. Dans le cas peu probable où un défaut de matériau ou de fabrication se produirait, nous réparerons votre armure ou la remplacerons gratuitement.* Il suffit d’écrire un e-mail ou de nous contacter, attention “CANARMOR Customer Service” dans le sujet principal, expliquant le défaut et incluant les dates de preuve d’achat. Incluez votre nom, adresse et numéro de téléphone de jour. Veuillez ne pas envoyer d’armure directement sans nous en informer.

Dès réception de vos informations de réparation sous garantie complètes, nous vous enverrons une lettre avec un numéro de réclamation. Nous vous renverrons également au centre de réparation le plus proche ou, si nécessaire, vous informer où et comment envoyer le produit pour évaluation de la garantie. Soyez prêt à fournir une copie de votre reçu d’achat et du numéro de réclamation à l’atelier de réparation. Canarmor Ltd. se réserve le droit de porter le jugement final sur toutes les réclamations.

Canadian Armour Ltd.
636 Edward Avenue, Unit 1
Richmond Hill, Ontario, L4C 0V4
CANADA
Tel. (905) 884-8338



* Veuillez noter que les frais de livraison ne sont pas inclus dans la politique de remplacement gratuit, vous devrez nous renvoyer votre armure avec le colis de retour prépayé.

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