Skip to content

Return & Exchange Policy

In-Stock Products:

End-user customers can return in-stock products within 7 calendar days after receiving them.
Options for return: You can request an exchange or store credit for the product’s purchase price, excluding shipping fees.
One-time free exchange is available as an exception, excluding shipping fees.
All refunds are subject to a 25% restocking fee, calculated from the total amount paid as a terminated order fee, excluding shipping and handling costs.


Special Ordered or Modified Products:

End-user customers who purchased special ordered or modified products can return them for further customization / modification to CANARMOR within 5 calendar days after the date of the invoice.
The same one-time free exchange exception applies in this case, excluding shipping fees.


Pre-Ordered Out of Stock Items:

End-user customers who pre-ordered out-of-stock items and wish to cancel the order for a refund will receive the refund with a 25% deduction from the total amount paid as a terminated order fee.


Refund Details:

Refunds or credits will not include any shipping and handling charges shown on your invoice.
All refunds or credits are subject to a 25% restocking fee unless prohibited by law.
Different terms may apply for organizations that purchased products under a written agreement with Canadian Armour Ltd.


Return Procedure:

To return products, you must contact the Return Department at 1-905-884-8338 ext. 1001 or file a return request on the website to receive a Credit Return Authorization Number.
The products should be returned in their original packaging within five days of the date that CANARMOR issues the Credit Return Authorization Number.
You must prepay shipping charges and insure the shipment or accept the risk of loss or damage during shipment.
Returned products must be in like-new condition, and all enclosures received with the product must be returned with it.


Exclusions:


The “Total Satisfaction” Return Policy does not apply to items purchased from online auctions or under promotional sales not controlled by CANARMOR, including promo code purchases etc. For those items, refer to the Special order returns division’s current return policy.
Please note that this policy may be subject to change, and it’s advisable to verify the most up-to-date information with CANARMOR if you intend to return product(s).

Return address:

MAIL TO: Canadian Armour Ltd.
Att: Return/Exchange department
636 Edward Avenue, Unit 1
Richmond Hill, Ontario, L4C 0V4
CANADA
Tel. (905) 884-8338 ext. 1001

 


Produits en stock :

Les clients utilisateurs finaux peuvent retourner les produits en stock dans les 7 jours calendaires suivant leur réception.
Options de retour : Vous pouvez demander un échange ou un crédit magasin du prix d’achat du produit, hors frais de port.
Un échange gratuit unique est disponible à titre exceptionnel, hors frais de port.
Tous les remboursements sont soumis à des frais de restockage de 25 %, calculés à partir du montant total payé au titre des frais de commande résiliée, hors frais d’expédition et de manutention.

Produits commandés spéciaux ou modifiés :

Les clients utilisateurs finaux qui ont acheté des produits commandés spéciaux ou modifiés peuvent les retourner pour une personnalisation/modification ultérieure à CANARMOR dans les 5 jours civils suivant la date de la facture.
La même exception d’échange gratuit unique s’applique dans ce cas, hors frais d’expédition.

Articles en rupture de stock précommandés :

Les clients utilisateurs finaux qui ont précommandé des articles en rupture de stock et souhaitent annuler la commande pour obtenir un remboursement recevront le remboursement avec une déduction de 25 % du montant total payé à titre de frais de commande résiliée.

Détails du remboursement :

Les remboursements ou crédits n’incluront pas les frais d’expédition et de manutention indiqués sur votre facture.
Tous les remboursements ou crédits sont soumis à des frais de restockage de 25 %, sauf interdiction légale.
Des conditions différentes peuvent s’appliquer aux organisations qui ont acheté des produits dans le cadre d’un accord écrit avec Canadian Armor Ltd.

Procédure de retour :

Pour retourner des produits, vous devez contacter le service des retours au 1-905-884-8338 ext. 1001 ou déposez une demande de retour sur le site Web pour recevoir un numéro d’autorisation de retour de crédit.
Les produits doivent être retournés dans leur emballage d’origine dans les cinq jours suivant la date à laquelle CANARMOR émet le numéro d’autorisation de retour de crédit.
Vous devez payer à l’avance les frais d’expédition et assurer l’envoi ou accepter le risque de perte ou de dommage pendant l’expédition.
Les produits retournés doivent être dans un état comme neuf et tous les boîtiers reçus avec le produit doivent être retournés avec celui-ci.

Exclusions :

La politique de retour « Satisfaction totale » ne s’applique pas aux articles achetés aux enchères en ligne ou dans le cadre de ventes promotionnelles non contrôlées par CANARMOR, y compris les achats par code promotionnel, etc. Pour ces articles, reportez-vous à la politique de retour actuelle de la division des retours des commandes spéciales.
Veuillez noter que cette politique peut être sujette à changement et il est conseillé de vérifier les informations les plus à jour auprès de CANARMOR si vous avez l’intention de retourner des produits.


Adresse de retour:


ENVOYER À : Armure Canadienne Ltée.
Att: Service retour/échange
636, avenue Edward, unité 1
Richmond Hill (Ontario) L4C 0V4
CANADA
Tél. (905) 884-8338 poste. 1001

0